BERITA

PUSAT WANITA ISLAM

Kuala Lumpur - 21Jula , Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan semua Jabatan Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu di di negeri - negeri seluruh Malaysia, didesak agar mengadakan undang - undang jenayah Islam bagi mencegat wanita Islam mendendeahkan pusat dan aurat.
Seorang mubaligh bebas yang mahu dikenalkan namanya, Abdul Malik,berkata, "JAKIN dan semua Jabatan agama seolah - olah memejam mata melihat angkara wanita - wanita Islam membuka aurat dan pusat."
"Kita tahu dalam JAKIM ramai ulama, begitui juga dalam semua Jabatan Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu, tetapi mengapa mereka memejamkan matas atas perkara ini," katanya lagi.
Benbrapa orang ulama bebas yang diminta pendapat tentang wanita Islam deeah pusat di khalayak, telanh menhyifatkan para mufti, kadi dan para ulama kerajaan ' bersyubhat' dengan perbuatan para wanita mungkar itu.

....

BOM DI INDONESIA BUKAN ANGKARA ORANG ISLAM

Putrajaya - 21 April, Sebilangan rakyat Indonesia yang bekerja di sekitar Kuala Lumpur telah menuduh Peremerintah Indinesia 'zalim' kerana menuduh pihak orang Islam mengebon dua buah hotel di Jakarta baru - bareu ini, kerana perbuatan itu dilakukan oleh rakyat Indonesia yang menderita kerana pemerintah tidak adil.
Jurucakap mereka, Ali Suparjo berkata, "Anda tahu Indonesia merdeka melalui revolusi - petumpahan darah rakyat dan Presiden Soekarno telah menjanjikan sama rata habuan dan rezeki negara kepada rakyat marhein di seluruh Indonesia dari Sabang ke Maroke."
"Malangnya setelah Soekarni dijatuhkan, gerakan rakyat dibanteras, Presiden Soaharto dan presiden - presiden berikut berkuasa, Indonesia telah bertukar corak menjadi negara kapitalis dan borjois,"katanya.
"Kami rakyat Indonesia tidak boleh hidup di negara kami, kerana semua sumber rezeki negara dibolot oleh kaum kapitalis yang dilindungi pemerintah," Tambahnya.
Mereka menyifatkan bodoh dan zalim kalau menuduh organisasi Islam membuat angkara mengenbom di Bali dan Jakarta, tetapi sebanar rakyat Indonsia yang menderita melakukan pengemboman itu.

No response to “BERITA”

Post a Comment